Realita uživatelů internetu

image_pdfimage_print

warning-42657_640Narazil jsem na článek Lady Adámkové http://blog.fg.cz/clanky/68/den-kdy-se-google-zasmal a musím se tedy trochu pousmát také a konstatovat, že realita uživatelů internetu je někdy opravdu děsná, i když pro některé úsměvná. Mohu tento postřeh jen potvrdit. Opravdu to tak bohužel je. Ale přeci jen si dovolím k tématu něco málo napsat, protože je tady pár „ale“.

Předně musím souhlasit, že někdy mi vyrazí dech, nebo mi jen povylezou oči z důlku co vidím některé lidi dělat, když jen chtějí najít nějakou informaci, nebo chtějí na nějakou konkrétní stránku. Jako příklad uvedu zcela nejběžnější věc, která mi nejde na rozum. Setkávám se často s tím, že někdo chce na web např. centrum.cz tak tu adresu nepíše do adresního řádku, ale do vyhledavače seznam.cz, protože má seznam nastaven jako domovskou stránku a to vyhledávací pole se přímo nabízí tam tu adresu napsat. Vůbec lidi nechápou, že Seznam je web, oni si myslí, že Seznam je právě ten Internet. Dobrá zpráva pro Seznam, ale ne pro všechny ostatní. To jen na ukázku, nebudu vypisovat vše s čím vším jsem se setkal. Určitě máte své zkušenosti a zážitky.

Pokud používáte internet každý den a navíc ti kteří jsou na internetu profesionálně, tedy např. tvoří weby, reklamní kampaně, nebo prodává, zkrátka všichni kdo jsou online skoro neustále jsou tak trochu postižení a některé úkony spojené s internetem, nebo cool výrazy vyskytnuvší se po digitalizaci světa jsou zkrátka pro profíky samozřejmost, ale pro některé jedince to může být naprostá sci-fi. Takže lidi neumí cokoliv „vygůglit“, neumějí nám cokoliv „sendnout“, nebo „forvardnout“, a už vůbec nevědí, když jim chceme něco „outsórsovat„.

Vžijme se do reality i uživatelů pro které platí Internet = Seznam. Na internetu jsou, stránky navštěvují, nakupují online, jen to mají trochu složitější něco najít, používají to zkrátka trochu jinak. Jednou však mohou být dobrými klienty.

 

Proč to píšu? Jen abychom se trochu zamysleli a trochu ponaučili. Vždy když vysvětlujete něco odbornějšího, uvědomte si, že to je trochu mimo mísu pro člověka, který je profesně z jiného oboru, ve kterém může být machr. A některé věci může pochopit úplně jinak, než je potřeba. Ale i když děláme cokoliv na web pro internetově gramotnějšího člověka, tak na jeho stránku, aplikaci, nebo obchod přijdou i ti naprosto obyčejní uživatelé i ti kteří si koupili počítač včera a s internetem se teprve seznamují, mladí, staří, muži, ženy, malí, velcí, hubení, tlustí. Zkrátka kdokoliv. Váš výtvor může používat naprosto kdokoliv, proto by tvůrci a všichni kdo se snaží na web jakýmkoliv způsobem dostat lidi měli mít i toto na mysli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *