Jistě známe všichni banku, kterou vlastní obří americký gigant General Electric (GE), který generuje miliardové zisky. GE Money Bank je tak známá, že snad není v republice dospělého jedince, který by ji neznal. Také si asi každý udělá představu jak je to velký podnik, když je vidět skoro na každém kroku, skoro v každém hyper/super marketu zastoupena, když ne pobočkou, alespoň bankomatem. A právě proto si kladu otázku, jak na tom vlastně GE se svou bankou v čechách je. Je GE Money Bank malá banka, nebo není.
Říkáte si, proč si kladu takovou otázku? Jednoduše proto jak na mě působí banka na pobočkách. Zrovna dnes jsem potřeboval vložit peníze na účet a tak jsem si našel nejbližší pobočku v mobilní aplikaci banky. To funguje bezvadně, najdete pobočku nejbliže aktuální poloze, dáte navigovat a hotovo. Přijedete podle navigace až před dveře banky. Krása. Pobočka se na Vás směje, svítí, září, přímo láká člověka tam vběhnout a vysypat šrajtofli. To jsem také chtěl. Přímo jsem toužil tam nechat vše co jsem u sebe měl. Vejdu a uvnitř také hezké, čisté prostředí, krásní usměvaví lidé, ale … To „ale“ mě štve. Na pobočce dva stolky s počítačem jako bezhotovostní přepážky a jedna zasklená přepážka, jako pokladna. Jeden stolek obsazen klienty a u pokladny slečna, která vysvětluje něco jakési paní, která asi měla zrovna intelektuální menzes, protože za tu chvíli, co jsem vydržel čekat, dostala informaci asi šest krát. Když se zaptala na to samý znovu, nevydržel jsem a opustil pobočku.
S protaženým obličejem jsem si našel druhou nejbližší pobočku a zase natěšen, že odlehčím kapsám jsem vběhnul s úsměvem do zářící pobočky a ejhle. Téměř na chlup stejný scénář. Jeden stolek obsazen klienty sjednávající asi úvěr druhý stolek prázdný a u pokladny se taky nevyřizovala finanční transakce, ale dlouze se vysvětlovalo cosi, že to snad ani nemohlo souviset s bankou. Tak jsem to vzdal a rozhodl se bance dnes ty peníze nedat. Snad zítra. Podotýkám, že tyto dvě pobočky byly v Praze.
Jedu domů a přes okénko auta vidím známé barvy, známé logo, známou záři. Tak si říkám, je po obědě, to budou všichni někde trávit oběd, tak jsem zastavil a loudal se do Kralupské pobočky GE Money Bank. A tedy, vy mi to nebudete věřit, ale dopadl jsem naprosto stejně. Vše bylo naprosto stejný, jen s tím rozdílem, že tam byla jedna slečna u druhého stolku navíc. Ta si ale sjížděla Facebook, druhý stolek řešil úvěr a pokladna byla obsazena babčou, která vykřikovala, že má na účtě 54 tisíc, že to je pěkná blbost, že tam má být 38 tisíc. Že tam má 16 tisícovek navíc. Nejprve jsem se usmíval, ale po čtvrthodině se pokladní s babčou rozhodli položkově kontrolovat výpisy. Tak se mi zase pěkně protáhla ústa a zklamaně odešel. Dnes ty peníze zkrátka neudám. Ne že bych nevěděl co s nimi, ale na trvalé příkazy tam zkrátka něco vložit musím.
Tak si myslím, že jednak vybavením, tak obsazeností personálu se GE money Bank chová jako nízkonákladová banka. Chápu to z pohledu banky jako maximalizovat zisk, ty procenta musí být zkrátka lepší než minulé období, tak když nevydělám jako dřív, tak utratím míň. To opravdu chápu z pohledu akcionáře, podnikatele, ředitele. Ale z pohledu klienta nic moc. Jako klient chci trávit na pobočce co možná nejméně času a né si pročítat dlouhé minuty všechny letáky, které na pobočce jsou. S nadsázkou se dá říct, že je to možná taktika jak klienta donutit ty letáky číst. Ale humor mě vždy přechází, když musím někde čekat naprosto zbytečně. Z tohoto pohledu mi připadá, že je GE Money Bank malá banka. Musím říct, že na pobočku jdu opravdu jen jednou měsíčně, vše jinak řeším přes internetové bankovnictví, ale pouze vklad mě nemine jít k okénku na pokladnu. A často se stává, že u okénka pokladny se řeší i klienti, kteří nejdou vkládat, nebo vybírat a tak se stává, že jeden člověk zasekne přepážku tak, že se čekání protahuje na dlouhé minuty, někdy i desítky minut. Štve mě, že taková společnost, když už se snaží šetřit, nehoní alespoň lidi, aby opravdu makali a ne, že propustí spoustu lidí a kliente ty si počkej. Někdy i personál je naprosto lhostejný k tomu, že fronta se nehýbe.
Shrnu to a nakonec pár čísel. Banka s více než 250. pobočkami a více než milionem klientů, což ji řadí na 4. místo v žebříčku velikosti banky co do počtu klientů, by se mohla chovat trochu na úrovni, aby si klient mohl alespoň myslel, že jej na pobočce někdo rád vidí a ne aby se cítil jako v zelenine na rohu. Ještě chci úplně nakonec říct, že nezatracuju banku jako takovou, já si nemůžu na jejich služby stěžovat. Vždy mi vyšli vstříc, bez problému šlo vždy vše zařídit. Jen než se člověk dostane na řadu. To je bída.
Pár údajů o GE Money Bank. Zdroj: Kurzy.cz
Napsat komentář